تيموريان را تا فروردين ماه نداريم،فتح‌الله‌زاده: بازنده ديدار با تراکتورسازي ما نيستيم

  علی فتح‌الله زاده که در تمرین امروز تیم استقلال شرکت کرده بود در حاشیه این تمرین صحبت‌های زیر را انجام داد.

* استقلال بعد از دو هفته شکست در نهایت موفق شد فولاد را شکست دهد نظرتان چیست؟
- خیلی متعجب شدم که این همه بعد از باخت از ما انتقاد کردند. بارسلونا هم شکست می‌خورد. باید قبول کنیم در تورنمنتی مثل لیگ برتر که 34 بازی در آن انجام می‌شود ممکن است بازیکنان در بعضی مواقع در شرایط مطلوب نباشد و ممکن است یک تیم شکست بخورد اما در پایان لیگ است که جام را به تیم می‌دهد.
ممکن است یک تیم از ابتدا تا دو بازی به پایان فصل صدرنشین باشد اما به یک باره در دو بازی آخر جام را به تیم دیگری بدهد. بنابراین ممکن است به خاطر بازی‌های سنگین و فشرده و مصدومیت بازیکنان نتیجه نگیریم. حتی اشاره کردیم که ممکن است یکی دو پله هم پایین بیاییم ولی جایگاهمان را پس می‌گیریم.
 از بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم که با این همه فشاری که از لحاظ روحی به آنها وارد شد موفق شدند تیم خوب فولاد را شکست دهند. آنها هفته قبل در تهران نفت را شکست داده بودند ولی در مقابل ما دو گل خوردند و چند گل نخوردند. حتی هواداران بعد از بازی با من تماس گرفتند و گفتند که یکی از بازی‌های خوب این فصل مقابل فولاد انجام دادیم.

* قبول دارید استقلال نباید به تیم‌های پایین جدول می‌باخت چون مهره‌های شما با تیم‌های دیگر قابل قیاس نیستند.
ما حرف منتقدین را نفی نمی‌کنیم. درست است که آنها علیه ما موضع گرفته‌اند ولی ما موضعی نگرفته‌ایم. دیروز بازی را آنالیز کردیم و انصافا در یک صحنه خطایی روی بازیکن فجر انجام نشد. با تمام احترامی که برای فنایی قائل هستم اما حاضرم این فیلم را در اختیار فیفا قرار بدهم چون حتی ۹۹درصد نه، بلکه صدردصد آن صحنه پنالتی نبود. ضمن آنکه باید قبول کنیم آن زمین قابلیت بازی کردن ندارد. شاید فجری‌ها بگویند که ما هم در آن زمین بازی کردیم اما آنها تمریناتشان را هم در آن زمین برگزار می‌کنند. این مسائل جزئی از فوتبال است و من قبول دارم که مقابل فجر بد باختیم اما برد مقابل فولاد نشان داد که بازیکنان ما تجربه خوبی دارند. شاید اگر به فولاد می‌باختیم فشار بسیار زیادی روی تیممان وارد می‌شد.

* در خصوص زمین برگزاری فینال جام حذفی و بازی با تراکتورسازی صحبت کنید. شما در بازی رفت که به تراکتورسازی باختید قویا اعلام کردید که بازی برگشت را می‌برید نظرتان تغییر نکرده است؟
من حرفم را همان موقع زدم. من سر کری خودم هستم و عقب هم نمی‌نشینم. حتی امیرخان به ما گفت که ریکاروی کنید ما هم ریکاروی کردیم. [باخنده]

* به هر حال این بازی نبرد قلعه‌نویی و مظلومی نیز هست.
این نبرد بین دو استقلالی است. هر دو مربی از مربیان خوب کشور هستند تراکتورسازی قرمز می‌پوشد اما رقیب ما نیست. ما رابطه بسیار خوبی با مسئولین و مدیران آنها داریم. من خودم تبریزی‌ام و چند سال پیش به همراه شفق عضو هیئت مدیره تراکتورسازی بودم و این تیم را با کمک دوستان از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم و مطمئن هستم هر دو تیم یک بازی تماشاگرپسند انجام می‌دهند.

* می‌گویند اگر استقلال و یا تراکتورسازی در این بازی شکست بخورد شانس قهرمانی را از دست می‌دهد.
به هوادارانمان قول می‌دهم که بازنده آن دیدار ما نیستیم اما اگر خدایی نکرده یک درصد بازی را باختیم مطمئن باشید استقلال قهرمان می‌شود.

* تیموریان هم پایش را به تیغ جراحان سپرد.
همین طور است تیموریان تا فروردین در اختیار استقلال نیست اما امیدوار هستیم به بازی‌های آسیایی برسد.

* شب گذشته عزیز محمدی اشاره کرد که شما از محل برگزاری فینال جام حذفی مطلع بودید.
ما می‌دانستیم که بازی کجا برگزار می‌شود اما مخالف بودیم. ما گفتیم مگر سازمان لیگ اصرار ندارد که دو تیم باید موافق باشند ما موافق نیستیم اما آقای افراشته و دوستان اصرار کردند که بازی در شیراز برگزار شود. بحث من بحث تماشاگر نبود بلکه بحثم زمین بود چون آنها قول دادند که زمین بازی را درست می‌کنند ما موافقت کردیم. سازمان لیگ قول داده و امیدوارم که تا روز بازی زمین درست شود.

* مشکلات مالی استقلال حل شد؟
نه اینکه کاملا حل شده باشد و ما مشکلی نداشته باشیم اما متأسفانه بعضی‌ها شیطنت می‌کنند و می‌گویند عباسی به پرسپولیس رسیده و به استقلال نرسیده است. طوری وانمود می‌کنند که انگار ما این حرف را زده‌ایم و می‌خواستند بین ما و آقای وزیر را شکرآب کنند. خواهش می‌کنم جوانمرد باشید، من همیشه سر حرفم هستم و اگر چنین چیزی بود آن را به زبان می‌آوردم. همین جا می‌گویم اگر عباسی به داد ما نمی‌رسید مشکلات ما دو چندان بود.

* 13 بهمن با پرسپولیس بازی دارید و شما همیشه روحیه‌تان بالا است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
اگر حرف دلم را می‌خواهید این را می‌گویم واقعا دوست دارم این بازی مساوی شود. ممکن است هواداران ناراحت شوند ولی من مطمئن هستم آنها جوانمردتر و بزرگتر از این حرف‌ها هستند. رویم نمی‌شود که بگویم ما ببریم. [باخنده]
دوست دارم بازی مساوی شود چون پرسپولیس تیم بزرگی است و ما به آ‌نها احترام می‌گذاریم. به خدا قسم اگر احساس کنم با این مساوی آنها به جایگاهشان برمی‌گردند دعا می‌کنم بازی مساوی شود اما اگر فردا بازی را بردیم شما نگویید که چرا مساوی نشد. من نظر شخصی‌ام را گفتم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, | 2:9 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |